Preskoči na glavno vsebino
ERASMUS + projekti
ERASMUS + projekti

ERASMUS + projekti


Erasmus+ KA122, Od mene zate: krepitev čustvene odpornosti v vrtcu - za trajnostno družbo (From Me To You)

V tem letu bomo pričeli z izvajanje, projekta KA 1, Od mene zate: krepitev čustvene odpornosti v vrtcu - za trajnostno družbo. Pomembno se nam zdi povezovanje dosedanjega znanja, projektnih aktivnosti z nadgradnjo internacionalizacije znanj, torej svoja znanja bogatiti in izmenjati sorodnimi ustanovami v tujini. Tako vse zaposlene podpremo pri učenju in pridobivanje novih izkušenj zaposlenih v drugih kulturnih okoljih in predvsem inovativnim, novimi organizacijsko tehnološkimi rešitvami. Zaradi različnih razlogov nekateri zaposleni težje dostopajo do pridobivanja znanj, zato skrbno pazimo in razvijamo načine, da podpremo vsakega od njih. Delo v projektih se odraža tudi v letnem delovnem načrtu vrtca in prednostnih nalogah in organih staršev, ki pomembno sodelujejo pri teh vsebinah. Dosedanji projekti so nam ponudili odlično izhodišče za nadaljnja sodelovanja, usklajena z našimi prednostnimi nalogami s področja ekologije, duševnega zdravja, gibanja ter želji po večji digitalizaciji v pedagoške namene pri organizaciji dela in poslovanja vrtca ter pri sodelovanju s starši.Tako bomo vsa dosedanja znanja združili s pridobljenimi znanji v okviru sledenja na delovnem mestu v ustanovah in na tečajih v konkreten rezultat (program čustvene odpornosti, protokol vključevanja otrok z rizičnimi dejavniki, povečana raba IKT v vseh strukturah vrtca). Vse rezultate bomo sistematično uvajali v prakso. Le ti bodo lahko ob skrbnem spremljanju in reflektiranju postali stalnica našega delovanja, trajnostno naravnana, podporna duševnemu zdravju, ranljivim skupinam in odprta za nove digitalne rešitve Prijavili smo dve različni aktivnosti: sledenje na delovnem mestu (opazovanje v oddelku države gostiteljice) in udeležba na tečaju. V središču prioritet programa Erasmus+ je trajnostni razvoj, zato uporabljamo zelena potovanja, se na pot odpravimo z javnim prevozom, kjer je le to mogoče. V našem primeru bomo zelena potovanja uporabili na mobilnostih in seminarju v naslednjih državah: Hrvaška, Avstrija, Italija in Poljska. Mobilnost načrtujemo še v države: Portugalska, Švedska, Turčija, Islandija, Finska, Poljska, Estonija. V sklopu senčenja na delovnem mestu in tečajev bomo sledili ciljem:
  • Povečati aktivnosti za krepitev čustvene odpornosti otrok in odraslih v vrtcu, kot del trajnostnega razvoja; izdelava internega programa za otroke in zaposlene s primeri dejavnosti.
  • Zagotoviti kakovostno in inkluzivno predšolsko izobraževanje ter optimalno pomoč otrokom z rizičnimi dejavniki; izdelati interni protokol vključevanja otrok.
  • Povečanje rabe IKT za učenje otrok ter optimizacijo organizacije dela vrtca.

 Po končanih mobilnostih bomo v Vrtcu Ledina izdelali interni program v katerem bodo zajete vse dejavnosti, ki jih bomo videli v državah gostiteljicah in na seminarjih - zbirka različnih aktivnosti za umirjanje, pomiritev, dihalne tehnike, različne socialne in povezovalne igre, primeri aktivnosti ki se lahko izvajajo v naravi; gozdu itd. Prav tako bomo izdelali interni protokol vključevanja otrok z rizičnimi dejavniki. Oba dokumenta bomo pripravili vsi skupaj, vsak bo prispeval svoj del.

Izjava v slovenskem jeziku:
Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali CMEPIUS-a. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.

 
MOBILNOST v Avstriji, Celovec, 13. 11. do 17. 11. 2023

Strokovni delavki vrtca Špela Ilovar in Aida Alič sta obiskali vrtec v gozdu v Celovcu. Po kratki predstavitvi načina dela sta hitro zavihali rokave in se aktivno vključili v dnevno rutino. Le ta se prične s sekanjem drv in prižiganjem ognja brez vžigalic. Dan se prične na lokaciji vrtca v gozdu, na odprtem. Dnevi potekajo drugače, ker se dejavnosti ne delijo na notranje in zunanje. Tu so le zunanje. Otroci so zelo spretni tako pri gibanju, kot ustvarjanju. Ustvarjajo z lesom in pri tem uporabljajo pravo orodje. Ker je to poldnevni program otroci odidejo domov do 14.00. Najmlajši, ki so stari 3 leta pa do 12.00. Tudi prehranjevanje je drugačno. Vsak otrok prinese od doma vse obroke, topel obrok v termo posodi. Vsak dan opravijo obred hvaležnosti, kjer vsak posameznik mali delček svojega obroka daruje naravi. Razkazali so jima tudi okolico vrtca (jase, rob gozda …) in ju po zavitih gozdnih potkah peljali do drugih lokacij, kjer radi preživljajo svoj čas. Tam v večini prosto raziskujejo in se gibajo. Na voljo pa imajo poučne knjige z gozdno tematiko. Tako npr. sami s pomočjo knjige ugotovijo ali je določena goba užitna. Za pogovor sta imeli veliko priložnosti in tako sta tudi oni predstavili naš vrtec in naš način dela. Glavni moto vrtca, ki sta ga obiskali je: »Otroka ne motiviramo, temveč ga navdihujemo, da sam poišče svojo notranjo motivacijo«.
Dejavnosti bosta predstavili sodelavcem vrtca preko PP predstavitve (filozofija dela, izkušnje, sredstva, dejavnosti in reflektirali vlogo vzgojitelja v gozdnem vrtcu) ter izvedbe hospitacij v gozdu. Za starše bosta pripravili predstavitev s fotografijami in v obliki delavnice v gozdu. 

       
MOBILNOST v Estoniji, 27. 11. do 1. 12. 2023 

V okviru projekta Erasmus+ sta strokovni delavki Katja Švigelj Perović in Sonja Ban obiskali vrtce v kraju Rakvere, Estonija. Sledenje na delovnem mestu sta opravljali v vrtcih Rohuaia, Kungla in Triinu.. V različnih starostnih skupinah sta spoznavali vključevanje IKT tehnologije v učni proces. Preko različnih učnih metod in pristopov sta se seznanjali z uporabo robotskih igrač in drugih didaktičnih pripomočkov, ki otroke skozi igro uvajajo v učenje konceptov programiranja. Ravnateljica in strokovne delavke so jima predstavile prostore vrtca, ki jih uporabljajo za razne aktivnosti, program in projekte vrtca, njihov izobraževalni proces, delo vzgojitelja in drugih strokovnih delavcev. Strokovni delavki sta predstavili tudi naš Vrtec Ledina ter strokovnim delavkam razdelili jezikovne kartice za lažjo komunikacijo s tuje govorečimi otroki. Svoje izkušnje bosta podelili s strokovnimi delavci vrtca preko predstavitev na aktivih in izvedb dejavnosti (hospitacij).

 MOBILNOST - SEMINAR v Bologni, Italija, od 13.1. do 20.1. 2024

Strokovna delavka Bernarda Hvala se je udeležila seminarja "Integrating ICT and new tehnologies into teaching and education" v Bologni, Italiji. Seminar je bil izveden v organizaciji ELA, Erasmus Learning Academy in je potekal v angleškem jeziku. Udeležili so se ga tudi učitelji iz Francije in Španije. Spoznala in preizkušala je veliko novih orodij za delo v šoli in vrtcu. Udeležila se je tudi videokonference učiteljev srednje šole iz La Palme-Kanarski otroki. Strokovni del seminarja je bil zaokrožen s kulturnim programom, druženjem in spoznavanjem udeležencev seminarja ter podelitvijo certifikata. 

MOBILNOST v Puli, Hrvaška od 26. 2. do 1. 3. 2024

Strokovni delavki Kristina Radovanovič in Petra Rus sta obiskali zasebni vrtec Šumska djeca v Puli. Zaposleni so nama predstavili prostore vrtca, organizacijo njihovega dela in dnevno rutino otrok. Mobilnost je temeljila na opazovanju otrok pri dejavnostih na področju gozdne pedagogike. Otroci, ki obiskujejo vrtec, so stari 3-6 let in večino časa preživijo v naravi/gozdu. Spoznali sta nove pristope in metode dela na področju gozne metodike, ki jih bosta tudi implementirali v svoje delo s predšolskimi otroki ter s sodelavci podelili izkušnje in način dela ter razmišljanja (na načrtovanih skupnih srečanjih in hospitacijah).

MOBILNOST v Labinu od 3. do 8. 3. 2024

Vzgojiteljici Viktorija Kunaver in Bernarda Hvala iz Vrtca Ledina iz Ljubljane,  sta v tednu ob 3.3. – 8.3.2024, v okviru programa Erasmus+ - Job shadowing preživeli v Dječjem vrtiću Pjerina Verbanac v Labinu. Tam sta imeli priložnost spoznati posebne programe in aktualne projekte, ki jih izvajajo, predvsem pa so sledili primerom dobre vzgojne prakse. Na ta način sta  vzgojiteljici iz prve roke spoznali vsakodnevno delo, delovno okolje, metode in načine dela v praksi njihovih vzgojiteljic, ki jih lahko kasneje uporabita pri svojem delu. .Obiskali sta Centalni vrtec, PO Jaslice, Po Stari grad, PO Rabac, PO Vrečeri. Bivali sta v vzgojnih skupinah, ki izvajajo programe v tujih jezikih – italijanščini in angleščini, skupinah, ki izvajajo STEAM, mednarodnem projektu »Our Little Library«, Outdoor, projektu Zavičajnosti in projektu Kindergarten handball v vrtcih.

MOBILNOST – SEMINAR V Splitu, 13. do 19. 4. 2024

Dominika Turk in Dženana Halilovič, strokovni delavki našega vrtca, sta se udeležili mednarodnega seminarja o duševnem zdravju in čuječnosti, ki ga je organiziral Erasmus Courses. Na seminarju sta imeli priložnost spoznati in se družiti z udeleženci iz kar 18 različnih držav, kar je omogočilo bogato izmenjavo izkušenj, pogledov in tradicij. Udeležili različnih aktivnosti, ki so prispevale k njunemu osebnemu in profesionalnemu razvoju ter razširile njuno razumevanje sveta. Skozi interaktivne delavnice in predavanja sta raziskovali ključne lastnosti izjemnih učiteljev ter se naučili tehnik za izboljšanje procesa učenja in aktivacijo možganov Seminar je prav tako vključeval nekaj praktičnih vaj iz Brain Gyma, ki služijo kot koristno orodje za izboljšanje učnih procesov. Aktivno sta se vključili tudi v praktične delavnice tehnik sproščanja, kot sta joga, ter dihalne tehnike, ki so pomembne za razvoj čuječnosti in koncentracije. Za naš vrtec je bil ta teden izjemna priložnost za pridobivanje novih spoznanj ter širjenje mednarodnih povezav na področju izobraževanja in razvoja otrok. Udeleženki sta pridobili nova znanja, ki ju bosta lahko uspešno uporabili pri svojem pedagoškem delu, obenem pa bosta svoje znanje tudi delili z ostalimi strokovnimi delavci vrtca. S pridobljenim znanjem, izkušnjami in novimi mednarodnimi prijateljstvi sta se vrnili domov polni navdiha in motivacije za prihodnje izzive v svojem delu.

MOBILNOST – Jastrzębie-Zdrój, Poljska, 13. do 19. 4. 2024

V okviru projekta Erasmus+ sta strokovna delavca, Nikola Pešić in Monika Cizl, obiskala vrtec v kraju Jastrzębie-Zdrój na Poljskem. Mobilnost sta izvedla v vrtcu Publiczne Przedszkole nr 17 im. Majki Jezowskiej, kjer sta se vključila v aktivnosti s skupino šestletnih otrok. Namen obiska je bil proučiti integracijo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) v pedagoški proces.
Med obiskom sta se seznanila z naprednimi pedagoškimi metodami in pristopi, ki vključujejo uporabo robotskih igrač, interaktivnih tabel ter pripomočkov za učenje kodiranja brez uporabe tehnologije. Ti didaktični pripomočki omogočajo otrokom skozi igro usvajanje temeljnih konceptov programiranja in razvoja logičnega mišljenja.
Strokovna delavka vrtca jima je podrobno predstavila infrastrukturo vrtca, ki vključuje specializirane prostore za različne aktivnosti. Prav tako sta bila seznanjena s programi in projekti, ki jih vrtec izvaja, kot je na primer eTwinning projekt na temo gozdov. Poglobili so se tudi v izobraževalni proces, metode dela vzgojiteljev ter vloge drugih strokovnih delavcev.
Izmenjavo izkušenj in dobrih praks je obogatila tudi predstavitev delovanja Vrtca Ledina; predstavitev inovativnih praks, ki jih uporabljamo v  vrtcu in razpravljali so o možnostih nadaljnjega sodelovanja in izmenjave znanja.
Po vrnitvi bosta izkušnje in nova spoznanja delila s strokovnimi delavci s predstavitvami na strokovnih aktivih ter hospitacijami. Na ta način bodo pridobljene izkušnje neposredno vplivale na izboljšanje kakovosti vzgojno-izobraževalnega procesa v našem vrtcu, kar bo prispevalo k še večji inovativnosti in učinkovitosti pri uporabi IKT v pedagoški praksi.

MOBILNOST v Poriju, Finska od 8. do 12. 4. 2024

Strokovni delavki Maruša Pavliha in Viki Kunaver sta obiskali različne vrtce v finskem mestu Pori. V vseh sta spoznavali skupine otrok s posebnimi potrebami in delo z otroki z rizičnimi dejavniki v razvoju. Finski sistem pomoči otrokom s posebnimi potrebami je na trenutke zelo podoben našemu (prav tako imajo v vrtcih zaposlene mobilne specialne pedagoginje, otroci imajo svoj individualni načrt), je pa opazna zelo velika razlika v njihovem pristopu do inkluzije. Skupine s posebnimi potrebami štejejo 12 otrok, v njih pa je vključenih ne samo 5 otrok s posebnimi potrebami ampak tudi 7 otrok, ki bi drugače obiskovali redni oddelek. Po potrebi imajo kot pri nas otroci spremljevalca. Navdušil ju je nenavaden vrtec po imenu Taikurinhattu, poimenovan po čarovniškem klobuku iz knjige Mumini. Tam sta spoznali tudi delo učiteljic za finščino kot drugi tuji jezik in njihove didaktične pripomočke. V tem vrtcu imajo otroci na voljo tudi savno, v katero grejo nekajkrat na mesec po igri z vodo. Specalna pedagoginje so jima predstavile delo s PECS komunikatorji, vizualnimi oporami, urniki in drugimi pripomočki, ki jih uporabljajo. Izkušnja je bila res nepozabna, z njo sta pridobili veliko novih idej in zagona za delo v vrtcu. Vse materiale in ideje sta predstavili tudi na aktivu sodelavkam, nekaj praktičnih pripomočkov pa tudi razdelile med ostale zaposlene, da ji bodo lahko uporabili pri svojem delu.

MOBILNOST – SEMINAR v Španiji, Alicante, od 25. 5. do 1. 6. 2024

Martina Bedenčič in Špela Ilovar sta se udeležili 2 mednarodnih seminarjev (51 strokovnih delavcev iz 15-ih držav ), v izvedbi organizacije STPM ( Smart teachers play more). Martina Bedenčič se je udeležila seminarja Kindergarten teachers play to learn more. Pristop (KTPM) temelji na športnih dejavnostih, pripovedovanju zgodb in dejavnostih čuječnosti. Spodbuja učenje, ki med drugim vključuje vizualne, slušne, bralne in pisalne ter kinestetične učne stile. Zelo podarjajo izvajanje aktivnosti na prostem, ter poudarek na upočasnitvi dejavnosti in k pozitivnem razmišljanju. Spoznavala je tudi metode za spodbujanje umirjenosti in osredotočenosti otrok na eno dejavnost s pomočjo senzornih aktivnosti. Seznanila se  je tudi metodo “Story telling” – pripovedovanje zgodbe na interaktiven način in z uporabo naravnega materiala kot pripomočka za pogovor o zgodbi. Izobraževanje je potekalo zelo aktivno tako v predavalnici kot tudi na prostem.

Špela Ilovar se je udeležila seminarja Well being and stress management. Kjer je glavni poudarek na tem, da je dobro počutje pedagoških delavcev enako pomembno kot dobro počutje učencev. Zato je potrebno krepiti znanja, s katerimi najprej prepoznamo stres, in tudi metode in dejavnosti, s katerimi blažimo ta stres. Ta seminar je bil tako namenjen predvsem tehnikam za premagovanje stresa (meditacija, vaje iz čuječnosti, vaje poslušanja, načini za krepitev samozavesti, preživljanje časa v naravi, mandale, joga, pravilno dihanje). Vzporedno je spoznavala tudi metode s katerimi blažimo nemirnost otrok in jim povečujemo pozornost, izboljšujemo komunikacijo in spodbujamo sproščeno okolje, ki je ključ do najlažjega sprejemanja novih znanj pri otrocih. Njen seminar se je v večini odvijal na prostem in v mirnih, tihih prostorih. Udeleženci obeh seminarjev so si izmenjali tudi primere dobre prakse in se tako seznanjali z različnimi dobrimi idejami, ki jih bodo prenašali in po potrebi prilagodili za delo z otroki v svojem delovnem okolju.

 MOBILNOST – SEMINAR V Pragi od 7. do 11. oktobra 2024

Strokovna delavka Tadeja Tomšič se je udeležila seminarja v Pragi, kjer je spoznavala nove načine za poučevanje STEM (znanost, tehnologija, inženirstvo, matematika) in informacijsko-komunikacijske tehnologije brez zaslonov za otroke, stare od 4 do 6 let. Na seminarju, ki ga je obiskalo 20 udeleženk, so bile prisotne tudi vzgojiteljice iz Litve in Latvije. Seminar je skozi igro z lego kockami in interaktivne delavnice predstavil, kako otrokom na igriv način približati tehnološke rešitve, kot so gradnja zgradb, čistilne naprave in poti električne energije. Poudarek je bil tudi na digitalnem svetu brez zaslonov ter predstavitvi osnov programiranja in delovanja interneta. V okviru izobraževanja je obiskala dva vrtca v Pragi. Udeleženke so imele možnost primerjati izobraževalne sisteme štirih različnih držav. Spoznale so tudi uporabo robotskih igrač v vzgoji. Seminar je bil zaključen s podelitvijo certifikatov in izmenjavo kontaktov za prihodnja sodelovanja. Strokovna delavka je pridobila veliko novih idej za delo z otroki, ki jih bo v prihodnjih mesecih predstavila tudi sodelavcem.  

MOBILNOST V Istanbulu, Turčija 7. do 11. oktobra 2024

Ravnateljica Vrtca Ledina, Lučka Postružin, pomočnica ravnateljice, Andreja Kuder in organizatorka prehrane in zdravstveno higienskega režima Tatjana Jerič so v okviru mobilnosti sledenja na delovnem mestu v Istanbulu obiskale zasebno šolo in vrtec İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları. Oddelke vodita dva vzgojitelja, dodatni pedagogi pa z otroki vodijo dejavnosti kot so angleški jezik, ples, glasbene urice, šah, gibanje. Poleg pedagoških delavcev, vzgojiteljev in učiteljev so v šoli zaposleni še ravnatelj, ki vodi šolo in vrtec, dva pomočnika ravnatelja, pedagog, medicinska sestra in tehnično osebje. Šola je dobro opremljena z IKT sredstvi in dobrimi organizacijskimi rešitvami za delo zaposlenih kot tudi vzgojo in učenje otrok. Digitalni način dopolnjujejo s strategijami razvijanja logičnega mišljenja ob učenju šaha, ki je njihova nacionalna igra ter ga prepletajo z dejavnostmi jezika, umetnosti in gibanjem ter državljansko vzgojo. Odprti so za sodobne rešitve, vendar z  jasno narodno identiteto. 

MOBILNOST – SEMINAR Grčija, Solun,  od 21. do 25. 11. 2024

Strokovna delavka Monika Cizl se je v oktobru 2024 udeležila seminarja “From Words to Worlds: The Educator’s Guide to Storytelling” v Solunu, Grčija, kjer je pridobivala nova znanja za vključevanje pripovedovanja zgodb v vzgojno delo z otroki. Seminar je udeležencem predstavil različne pripovedovalske tehnike, kot so uporaba glasu, kretenj, očesnega stika in rekvizitov, ki obogatijo jezikovno izražanje in otrokom omogočajo bolj poglobljeno doživljanje zgodb. Seminarja so se istočasno udeležili tudi strokovni delavci enega izmed poljskih vrtcev. Na delavnicah so udeleženci izdelovali enostavne pripovedovalske rekvizite ter ustvarjali zgodbe v manjših skupinah. Pomemben del seminarja je bila tudi uporaba digitalnih orodij za pripovedovanje zgodb, vključno z aplikacijami ChatterKid, StoryJumper, Canva in orodji za razširjeno resničnost. Te aplikacije omogočajo ustvarjanje animacij in digitalnih zgodb, s čimer lahko otrokom približajo pripovedovanje na sodoben in interaktiven način. Po koncu seminarja je strokovna delavka prejela certifikat o udeležbi in pridobila kontakte za nadaljnje sodelovanje. V prihodnjih mesecih bo novo znanje prenesla v vrtec, ga vključila v svoje delo z otroki in predstavila drugim strokovnim delavcem vrtca.

MOBILNOST - SEMINAR Češka, Praga, 17. do 23. 11. 2024 

V mesecu novembru se je Barbara Šinkovec Smodiš udeležila tečaja Little Minds, Big Ideas: Revolutionizing Kindergarten Teaching v Pragi. V izobraževalnem centru ITC je pridobivala znanja in načine, kako s pomočjo digitalnih orodij vzbuditi radovednost in razvijati kritično razmišljanje pri malih nadobudnežih. Pridobila je znanja o načinih spreminjanja učenja v pustolovščino. Seminar je vseboval veliko delavnic, ki so bile osredotočene na tematiko igrifikacije (ang.gamification). Preko iger je spoznavala bistvo koncepta, ki z izkoriščanjem potrebe po konkurenčnosti in tekmovalnosti dosega boljšo vključenost otroka pri aktivnosti ter njegovo potrebo po doseganju ciljev. Eden izmed modulov tečaja se je imenoval STEM for Kindergartens za razvijanje kritičnega mišljenja, kreativnosti, reševanja problemov ter medsebojnega sodelovanja. Uporaba te metode otroke spodbuja k samostojnemu reševanju problemov, ustvarjalnosti in sodelovanju v ekipi. Seminarja so se udeležili tudi učitelji različnih narodnosti ter kultur, s katerimi si je izmenjala kontakte za morebitna nadaljnja medkulturna sodelovanja. Pridobljena znanja je delila na portalu Padlet, preko hospitiranja in predstavitve primerov zaposlenim Vrtca Ledina.


MOBILNOST - Švedska, Vittra Rösjötorp International od 1. do 6. 12. 2024

Strokovni delavki Vrtca Ledina Blanka Šiško Lampret in Natalija Kučiš Nikolić sta se udeležili mobilnosti v mestecu Sollentuna na Švedskem, v mednarodnem vrtcu Vittra Rösjötorp International. Do nedavnega je vrtec vodila Slovenka Lea Colner. Seznanili sta se z načinom organizacije dela, opazovanja in spremljanja razvoja otrok, kar je pomembno za načrtovanje nadaljnje podpore otroku in skrbjo za duševno zdravje otrok in zaposlenih. Seznanili sta se z načinom vodenja dokumentacije v vrtcu v aplikaciji Tyra, ki služi preverjanju prisotnosti otrok, načrtovanju, evalvaciji in komunikaciji s starši. Ker imajo vsi tablice, dejavnosti tudi sproti fotografirajo in objavijo staršem. Tako vodijo tudi evalvacijo. Na srečanju z zaposlenimi sta spoznali način sodelovanja z njimi in prioritete dela vrtca.  Švedska je dežela, ki se od vedno sooča s priseljenci, posledično ima dobro metodiko učenja jezika, zaveda se pomena sodelovanja, spoštovanja (nikogar nisva slišali, da bi povzdignil glas), transparentnosti vrednot, vključevanja v lokalno skupnost ter skrbi za okolje. Učenje od dežele kjer je kultura poguma vrednota, kjer se iščejo rešitve, ne problemi, nove strategije in so odprti tudi za ideje, predloge drugih, našemu delu v predšolski vzgoji ponuja še prostor za napredek.